A pihentető alvás titka karácsony éjjel

A pihentető alvás titka karácsony éjjel

Az ünnepek közeledtével sosem az egészséges étkezésen van a hangsúly, de még is mindenki találkozott már azzal a nagy problémával az ünnepek alatt, hogy többet evett a kelleténél a cukros/zsíros finomságokból és éjjel pedig csak forgolódott az ágyban álmatlanul. Pihentető alvás nélkül pedig nem az igazi az ünnepi szezon. Kevesen mondanának le az igazi hagyományos ünnepi ételek ízéről, de van egy jó hírem, Nem is kell! Elegendő egy két apró változtatás a menü összetételében és már is kész a pocak kímélő egészségesebb étek ízvilágváltozás nélkül.

A karácsonyi főételek arról híresek, hogy rettentő finomak és nehéz ételek. Az ünnepek alatt senki se szeretné pont ezek miatt kényelmetlennek érezni az ágyát a rettentő hasfájás miatt, így itt is léteznek alternatívák. Ha már megvan a megfelelő hálószoba berendezés ne az étkezéssel rontsuk el az alvás jó élményét.

Halászlé helyett sült hal?

Míg a halászlében ugyan csak erősek az alapfűszerek, sőt nagyrészt csípősen eszik, nem éppen a gyomorkímélő ételek közé tartozik. Nem kell lemondani a halételről! Jó alternatíva lehet a szolidabb fűszerezés vagy kiváló helyettesítő a karácsonyi sült pisztráng. A tengeri és édesvízi halakban sok Omega-3 zsírsav van, amelyek a nyári napfény hiányában megkönnyítik testünk számára a D-vitamin termelést. D-vitamin hiányában a csontjaink meggyengülnek, és egyes betegségekre (pl. diabétesz, asztma, depresszió, rák) fogékonyabbak leszünk.
Halételekkel és mesterséges D-vitamin-pótlással ezek kialakulása megelőzhető. Télen a test zsírszövete gyarapodik, még akkor is, ha valaki nem eszik többet, mint máskor.

Vegyük szemügyre a híres töltött káposztát. Válasszunk a töltelékhez zsírszegényebb húst, és helyettesítsük a rizst mondjuk barna rizzsel vagy kölessel. Alacsony tartalmú tejföllel tálalva már nem is lesz olyan “nehéz” étel.

 

 

 

 

A lényeg, avagy, hogy mire kell figyelni az egészséges sütiknél 4 pontba foglalva :

A süti tökéletes választás akár saját magunk kényeztetésére, akár családunkéra, vagy miért is ne, például a vendégek/rokonság részére, de itt sem az a cél, hogy jól belakjon mindenki az előétellel.

 

  1. 1. Felejtsük el a finomított cukrot. Helyette a következőket használjuk : Xilit/Nyírfa cukor , Méz , Nádcukor/Barna cukor
  2. 2. Ha a lehetőség adott, akkor használjunk fel zabpelyhet. Ez számtalan sütemény alkotóeleme lehet, és rendkívül egészséges.
  3. 3. Használjunk fel rengeteg magvat, dió féléket és mogyoró féléket.
  4. 4. Fő alkotó elemünk a legtöbb esetben a gyümölcs legyen. Akár friss, egyszerű, akár aszalt. Egyrészt ez nyújtja majd a fő vitamin forrást, másrészt felhasználásukkal még édesebbé tesszük a végtermékeinket, ezzel tovább spórolva a cukron/édesítőszeren.


Receptek : Több száz található az interneten a témát bepötyögve (A személyes kedvenceim : Krémes Kókuszgolyó, Gyümölcshab)

Ha az alábbi pontokat betartjuk, még a legédesebb süti után is lesz pihentető alvás!