Pihentető alvás elősegítését szolgáló ételek 3.rész

Cikksorozatom első két részében a pihentető alvás elősegítését szolgáló gyümölcsökről,zöldségekről volt szó, ahol a 12 közül bemutattam kilencet. A mai részben a következő 3 különleges gyümölcs és zöldség kerül terítékre.

10. Sárgarépa

A sárgarépa tele van alfa-karotinnal, amely szorosan összefügg a jobb és pihentető alvás fogalmával.

Valójában a sárgarépa a legerősebb forrása ennek az erős karotinoidnak, amelyet a sütőtök követ.

A sárgarépa különböző formáiban (nyersen, főzve vagy gyümölcslében) való fogyasztása a könnyebb alvás eléréséhez vezethet, amikor a bárányszámolás már nem opció.

11. Szójabab

Ha legközelebb egy japán étteremben jársz, ne hagyd ki az edamame-ot – természetes állapotában a szójabab kiváló kalciumforrás, és magas triptofán-koncentrációval rendelkezik.

Újabb tanulmányok azt is megállapították, hogy a szója izoflavonok (a növényben található ösztrogénszerű vegyületek) hozzájárulhatnak a hosszabb alvás időtartamhoz (legalább hét-nyolc óra éjszakánként), a jobb alvásminőséghez és a pihentető alvás elérésében.

12. Kiwi

A kiwivel kapcsolatos legújabb kutatások szerint ez a kis ovális gyümölcs javíthatja az alvást. Ebben a vizsgálatban azok az emberek, akik lefekvés előtt egy órával két kivit ettek, gyorsabban aludtak el és jobb minőségű alvásuk volt.

Bár az okok még nem tisztázottak, úgy vélik, hogy a kiwi a magas szerotoninszintjével, a folsavhiányt kezelő képességével és számos antioxidáns tulajdonságával hozzájárul a pihentető alvás eléréséhez.

13. Malátás tej és éjszaka fejt tej

A malátás tej a tej és egy speciálisan összeállított por kombinálásával készül, amely elsősorban búzalisztet, malátázott búzát és malátázott árpát, valamint cukrot és vitaminokat tartalmaz. A köznyelvben Horlick’s néven ismert, ami egy népszerű márkájú malátás tejpor neve.

Korábban kisebb tanulmányok megállapították, hogy a lefekvés előtti malátás tej csökkentette az alvásmegszakításokat ezáltal segített a pihentető alvás elérésében. Ezen előnyök magyarázata bizonytalan, de talán a malátatejben lévő B- és D-vitaminokkal függ össze.

A tej maga is tartalmaz melatonint, és egyes tejtermékek melatoninnal dúsítottak. Amikor a teheneket éjszaka fejik, a tejükben több melatonin van, és ez a tej hasznos lehet az alvást elősegítő hormon természetes forrásának biztosításában és a pihentető alvás elérését biztosítja.

Cikksorozatom utolsó részében bemutatom a maradék 3 ételt, ami hozzájárulhat a pihentető alvás eléréséhez. Termékeink is segíthetnek ebben. A legújabb NDR rugós technológiájú matracaink mindent megtesznek, hogy kényelmes és puha fekhelyet biztosítanak éjszakánként.