Mitől alszunk rosszul?

Dohányzás

Sokan azt hiszik, hogy a lefekvés előtt elszívott utolsó szál cigarettától lenyugszanak, pedig a biokémia szerint pont az ellenkezője történik. A nikotintól ugyanis felgyorsul a szívverés, agyunk pedig ébrenléti fázisra kapcsol.

Kütyüzés

Sokan lefekvés előtt az ágyban még tévéznek, interneteznek, de rosszul teszik. A készülékekből érkező mesterséges fény képes megzavarni testünk belső óráját. Kerüljük ezt a fajta fényt az éjszakai órákban, amennyire csak lehetséges.

Nézzük az órát!

Ha az óra percmutatóját nézzük lefekvés után, hiába várjuk, hogy elaludjunk. Így önkéntelenül is azt számolgatjuk, hogy hány órát tudunk aludni, amitől még stresszesebbek leszünk és nehezebben alszunk el. Fordítsuk a fal felé a számlapot inkább.

Kávézás késő délután

Sokan még késő délután is szeretnek kávézni, pedig ezzel csak alvásuknak tesznek rosszat. A koffein körülbelül 8 óráig marad a szervezetben, úgyhogy ha délután 4 után is iszunk még egy csészényivel, akkor vagy mélyebb álomba nem tudunk merülni, vagy nehezen tudunk csak elaludni.

Ami viszont biztosan jót tesz: friss, egészséges ágynemű és kényelmes, alvási szokásaid szerint kiválasztott matrac.